x
Azért használunk cookie-kat oldalunkon, hogy javíthassunk a Neked szánt szolgáltatásokon.
Adatvédelmi tájékoztatónkat itt tudod elolvasni.
Termékek Menü
Így jutottál ide: > >

Gyakori kérdések

1. Az ékszerekkel kapcsolatban

Hol készülnek az ékszerek, ki gyártja őket?

Miből készülnek az ékszerek?

Milyen bevonatok, felület kezelések lehetnek az ékszeren?

Honnan tudom a gyűrűméretemet?

Hogyan tisztítsam az ékszeremet?

Ajándékba adnék ékszert, van az ÉKbolton ajándékkártya?

 

2. Online rendeléskezelés

Mikor érkezik meg a rendelésem?

Hol tudom megnézni, hogy hol jár a csomagom?

Magyarországon kívülre is kiszállítják a rendelésemet?

Bővíthetem a rendelésem, miután már megkaptam a visszaigazoló e-mailt?

Hol érdeklődhetek, ha nem érkezik meg időben a csomagom?

 

3. Fizetés és szállítás

Milyen fizetési módok közül választhatok?

A különböző fizetési módok mennyibe kerülnek?

Milyen szállítási módok közül választhatok?

A különböző szállítási módok mennyibe kerülnek?

Átvehetem személyesen a rendelésemet?

 

4. Csere, probléma esetén

Mit tehetek, ha meggondolom magam?

Mi a teendő, ha hibás, sérült árut kaptam?

 

5. Garancia

Mennyi a garancia az ékszerekre?

Mi számít az ékszerek esetében garanciális hibának?

 


1. Az ékszerekkel kapcsolatban

 

Hol készülnek az ékszerek, ki gyártja őket?

Ékszereink zöme Lengyelországban, Litvániában, Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon készül.
Az opál köves ékszerek egy része képez kivételt ez alól – ezek kivételes minőségű ázsiai műhelyekből származnak.

Egyöntetűen kis műhelyek, családi vállalkozások, több generációs cégek döntően kézi készítésű, magas minőséget képviselő ékszereiből válogatunk.

 

Miből készülnek az ékszerek?

A magyar szabványnak megfelelő, az előírások szerinti fémjellel ellátott,  925-ös finomságú ezüstből és különböző kövekből, féldrágakövekből, gyöngyből, borostyánból.

 

Milyen bevonatok, felületkezelések lehetnek az ékszeren?

Alap esetben nincs semmilyen bevonat, csak felület kezelés (így fényes vagy matt az ezüst); ezen kívül lehet:

  • ródiumozott bevonatú az ékszer – ami biztosítja, hogy az ezüst tartósan fényes maradjon, ráadásul nem allergén
  • antikolt felületű
  • 24 karátos arannyal bevont
  • különböző fémekkel (például titánnal) felületkezelt – ami nagyon különleges külsőt kölcsönös az ékszereknek (IDE KATTINTVA tudod megnézni, mire gondolunk :) 

 

Honnan tudom a gyűrűméretemet?

Az ékszerészek különböző skálákat használnak a gyűrűméret meghatározására; mi azt a méret rendszert használjuk, ami az ujj kerületét adja meg.

A gyűrűméretet kétféleképpen határozhatjuk meg „házilag“:

1. Lemérjük az ujj kerületét

Az ujj köré tekerünk mérőszalagot, vagy egy keskeny (kb. fél centi vastag) papírcsíkot, esetleg egy cérnadarabot, amit aztán vonalzóhoz illesztve mérünk meg.
A milliméterben megadott szám a gyűrűméretünk, azaz például: 55 mm = 55-ös gyűrűméret.

Amire ügyeljünk:

  • igazítsuk gondosan a papírcsíkot vagy mérőszalagot, ne legyen se túl bő, se túl szoros – az izületek, ujjpercek vastagságát is vegyük számításba!
  • melegben, kimerítő edzés vagy akár egy nagytakarítás után 2-3 számmal is nagyobb lehet az ujjunk – méréskor ezekkel a körülményekkel számoljunk!
  • a jobb és bal kéz azonos ujjának gyűrűmérete gyakran eltér – azon a kezünkön mérjünk, amelyikre szánjuk az ezüst gyűrűt!

 

2. Mérjük le egy meglévő gyűrűnk belső átmérőjét!

Használhatunk mérőszalagot vagy tolómérőt, amennyiben előfordul ilyesmi a háztartásunkban.

A milliméterben számolt belső átmérő alapján a gyűrűméretek:

gyűrűméret:              belső átmérő:

49                               15,6 mm

50                               15,9 mm

51                               16,2 mm

52                               16,5 mm

53                               16,8 mm

54                               17,2 mm

55                               17,5 mm

56                               17,8 mm

57                               18,1 mm

58                               18,4 mm

59                               18,8 mm

60                               19,1 mm

61                               19,4 mm

62                               19,7 mm

63                               20,0 mm 

 

Hogyan tisztítsam az ékszeremet?

Egyszerű elszíneződés esetén a sima felületeket puha, nem szöszölő ezüst tisztító kendővel érdemes áttörölni – ilyen speciális kendőt drogériában és hamarosan nálunk is lehet kapni.

Komolyabb elszíneződés esetén bízd a tisztítást ötvösre! 

 

Ajándékba adnék ékszert, van az ÉKbolton ajándékkártya?

Van ám, de még milyen szép! 1 + fél évig felhasználható, 5.000 - 100.000 Ft között az általad választott névértéken megvásárolható.
Részletek itt.

 

2. Online rendeléskezelés

 

Mikor érkezik meg a rendelésem?

A rendeléstől számított 1 munkanapon belül, amennyiben munkanapon 12.00-ig elküldöd megrendelésed.

A hétköznap délután/este leadott rendelésed legkésőbb a rendeléstől számított 2. munkanapon érkezik meg hozzád.

Hétvégén és munkaszüneti napokon leadott rendelések postázása hétfőn, illetve a munkaszüneti napot követő első munkanapon történik, másnapra érkezik meg hozzád a csomagod.

 


Hol tudom megnézni, hogy hol jár a csomagom?

Amennyiben már kaptál e-mailt, hogy a csomagod postáztuk, értelemszerűen az már úton van hozzád.

Hogy pontosan hol jár, azt az MPL futárszolgálat által küldött e-mailben található kód segítségével követheted nyomon az alábbi oldalon: https://posta.hu/ugyfelszolgalat/nyomkovetes

 

Magyarországon kívülre is kiszállítják a rendelésemet?

Automatikusan egyelőre sajnos nem – külön megbeszéléssel, előre fizetéssel azonban lehetséges. Kérjük, vedd fel velünk a kapcsolatot!

 

Bővíthetem a rendelésem, miután már megkaptam a visszaigazoló e-mailt?

A rendelés visszaigazolását követően még természetesen módosíthatsz.

Amennyiben a rendelésedet már postáztuk és erről e-mailben értesítettünk, újabb rendelést kell kezdeményezned újabb áru megvásárlásához.

 

Hol érdeklődhetek, ha nem érkezik meg időben a csomagom?

A +36 30 698 3951 számon (hétköznap 9-17-ig), vagy az info@ekszeraruhaz.hu e-mail címen várjuk megkeresésedet.

 

3. Fizetés és szállítás

 

Milyen fizetési módok közül választhatok?

Háromféleképpen fizethetsz nálunk: utánvéttel, előre utalással és bankkártyával.

Ezekről részletesen ITT tudsz tájékozódni.

 

A különböző fizetési módok mennyibe kerülnek?

Mi egyik fizetési módért sem számolunk fel plusz díjat; az utalás és a kártyás fizetés esetén a vásárló bankjától függ, hogy a pénzintézet számít-e fel valamilyen összeget.

 

Milyen szállítási módok közül választhatok?

A szokásos házhoz-kézbesítésen kívül számos megoldás közül választhatsz: kérheted a csomagod a hozzád legközelebb eső postára, MOL kútra, Coop áruházba, vagy MPL csomagautomatába (megrendeléskor a rendszer felajánlja a választás lehetőségét).

Ezek listáját itt találod: http://www.postapont.hu/vasarloknak/postapontok/ 

Szállítási módokról részletesen ITT tudsz tájékozódni.

 

A különböző szállítási módok mennyibe kerülnek?

20.000 Ft feletti vásárlás esetén semennyibe, bármelyik megoldást is választod.

20.000 Ft-ot nem meghaladó vásárlás esetén a házhoz szállítás díja 1190 Ft, az átvételi ponton történő átvétel díja 990 Ft.

Szállítási módokról részletesen ITT tudsz tájékozódni.

 

Átvehetem személyesen a rendelésemet?

Sajnos nem, csak kiszállítással vállaljuk a rendelés teljesítését.

 

4. Csere, probléma esetén

 

Mit tehetek, ha meggondolom magam?

Sértetlen, eredeti állapotú ékszert a kézhezvételtől számított 14 napon belül minden további nélkül visszaveszünk – ilyen esetben a visszaszállítás költsége terhel csupán téged.

Részletesen a 14 napos elállás lehetőségéről IDE KATTINTVA tájékozódhatsz.

 

Mi a teendő, ha hibás, sérült árut kaptam?

Ilyen még szerencsére sosem fordult elő – ha mégis ez történik, akkor érdemes azonnal fotót készíteni az ékszerről, és felvenni velünk a kapcsolatot – vagy kijavítjuk, vagy visszavesszük az ékszert.

 

5. Garancia

 

Mennyi a garancia az ékszerekre?

Rendeltetésszerű használat mellett 1 év jótállás vonatkozik az ÉKbolt ékszereire.

A jótállás feltételeiről, teendőkről jótállási igény esetén IDE KATTINTVA tudsz tájékozódni.

 

Mi számít az ékszerek esetében garanciális hibának?

Anyagi, vagy gyártási hibára visszavezethető okból történő meghibásodás, melyek orvoslása a jótállás időtartama alatt a mi dolgunk.

Nem rendeltetésszerű használatból eredő hibák – pl. termálvíz okozta elszíneződés, fizikai behatás okozta törés, szakadás, horpadás – nem számítanak garanciális hibának.